avatar Ten blog rowerowy prowadzi Katrinam z miasteczka . Mam przejechane 31991.43 kilometrów w tym 46.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.69 km/h i się wcale nie chwalę.

Sierpień, 2018

Do pracy i z powrotem

Piątek, 31 sierpnia 2018 · dodano: 31.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Warszawa

Tam i z powrotem. Nawet rano było lepiej niż wczoraj, ale po południu już mi tak dobrze nie szło. Znowu poczułam zmęczenie na nogach, znowu odzywało się trochę SA no i ta pozycja jest za bardzo spionizowana. Czyli czekają mnie kolejne poprawki.

Do pracy i z powrotem

Czwartek, 30 sierpnia 2018 · dodano: 31.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Warszawa

Ciężko idzie, coś mam nie halo z ustawieniem fotelika w FWD względem suportu. Brakuje mi powietrza więc ledwo co dochodzą do końca S2... A w ogóle to jeszcze pedały są minimalnie za daleko chyba i mam problemy ze złapaniem blokiem pedała czasami. A to powoduje problemy z SA niestety.

Dookoła komina testowo

Środa, 29 sierpnia 2018 · dodano: 01.09.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Warszawa

Dookoła komina czyli sprawdzenie siebie i roweru po zmianie ustawienia fotelika. Niestety ciagle coś tam nie halo więc czekają mnie zmiany w jego ustawieniu.

Sprawdzenie FWD ZOX

Poniedziałek, 20 sierpnia 2018 · dodano: 20.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Macierzysz - Ożarów

Po dłuższym przenoszeniu gratów z Tribana na FWD udało mi się zająć miejsce 30cm nad ziemią i ruszyć przed siebie. testowo, czyli jeszcze bez smartfona na kierownicy, aby słyszeć co tam się dzieje z napędem. Dzięki temu udało mi się wykryć linkę od przerzutki wchodzącą między szprychy. Potem jeszcze coś strzelałó, ale w końcu samo przestało i nie wiem co to było.
Jeśli chodzi o FWD... Za bardzo ma podniesione oparcie i się nie za bardzo mieszczę z pampuchem, co uniemożliwia mi wydobycie z siebie pełnych możliwości płuc, które są nieco ściśnięte. To muszę zmienić i to koniecznie, bez tego ani rusz.
Stabilnośc roweru - po zmianie bagażnika jest bardzo fajnie. Aczkolwiek w prowadzeniu to jest inna bajka niż Hurricane - wymaga wbudowanego systemu Fly By Wire ;) Jednak po "załadowaniu programu FWD ZOX", prowadzi się go calkiem fajnie. trzeba tylko pamietać o ograniczeniach wynikających z większego promienia skrętu (przegubowce przy FWD są bardzo zwrotne i szybkie w tych manewrach).
Prędkość? Podobna do Hurricanea, ale wydaje się być szybszy - bo mniej podatny na wmordewind. Wysokość robi swoje.
Osiągi dzisiaj były takie sobie, bo oszczędzałem lewe kolano, które daje mi się we znaki, pewnie po Tribanie.

Sprawdzenie Tribana

Niedziela, 19 sierpnia 2018 · dodano: 20.08.2018 | Komentarze 2

Ożarów - Warszawa - Bronisze - Macierzysz - Ożarów
CAD: bd
Traska: https://ridewithgps.com/routes/28389991
Rower: Triban 500

W zasadzie nie ma co pisać. Ot, przygotowałam pionowca do jako takiej jazdy i pojechałam niepewne czy pampers w nowyms troju Randonneurs Polska pomoże czy nie. Trochę - do 10 km - pomagał. A potem to już było szukanie pozycji w której nie boli. I tradycyjnie nie tylko pupa ale i ręce.
I tu mogłabym się rozpisać na temat przewag/wad/zalet poziomki nad/pod pionowcem ale szkoda czasu. ja swoje wiem i moje ręce a przede wszystkim pupa również. Poza tym na poziomce to jednak inne mięśnie działają, stąd też gorsze wyniki niż w piatek. Pomijając już nawet i to, że licznik ustawiałam na chybił trafił, na oko.
Ale przynajmniej godzina na rowerze jest, trochę się spaliło kcali mam nadzieję.

Wieczorno - piątkowo

Piątek, 17 sierpnia 2018 · dodano: 18.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Warszawa - Pruszków - Płochocin - Rokitno - Błonie - Święcice - Koprki
CAD: 72
Traska: https://ridewithgps.com/routes/28377893

Tak więc po tygodniu niejeżdżenia i jako takiego oszczędzania się, siedzenia w odmu wieczorami - wreszcie wyjechałam na jezdnię rowerkiem. Jechało mi się nieźle, pomagał mi w tym znacznie jutub, na którym się trochę skupiałam tylko od czasu do czasu patrząc co tam na pulsometrze widać (standard między 130 a rzadko 140) i licznikiem, który pokazywał odpowiednie prędkości. Takie jakie powinnam mieć w zasadzie zawsze. Czyli było ok. Na tyle mi się dobrze jechało, że nie chcioałam wracać po DK92 do siebie, wykręciłam na Aleje Jerozolimskie i stamtąd dotarłam do Pruszkowa, skąd przedarłam się do Błonia i wróciłam na DK92. Tam też popełniłam niby niewielki błąd, ale znaczący w skutkach. Miast włączyć jakąś muzykę, odpaliłam pewien serial animowany i w kluczowym momencie skupiłam na nim swoją uwagę - zamiast wypatrywać krawężnika, który w tym miejscu właśnie był. Po prostu nie jeżdżę tamtędy praktycznie wcale i tej informacji mi zabrakło.
Przywaliłam mając na liczniku 29-30 km/h. Zabolało w pachwinie, ale jakoś udao mi się wygrzebać spod roweru... Okazało się, że lezy on na jezdni Dk92 więc go przeniosłam i wtedy ogarnęłam, że przedni widelec dokonał żywota. Po prostu zgiął się do tyłu jakby był z papieru, mimo iż to porządna konstrukcja stalowa. Opona przednia też sflaczała, więc i dętka złapała swoje. Po wyjęciu koła z widelca okazało się, że i obręcz rozcentrowana. Niewiele, ale jednak. No i piasta oberwała, koło nie chciało zakręcić nawet 1 obrotu.
Wnioski "rowerowe":
- koło 36 szprych 20" nawet na niemarkowej obręczy aluminiowej jest jak pancerne
- rower poziomy, nawet półleżący a nie całkowity leżak jest MEGA BEZPIECZNY w porównaniu do pionowca
Gdybym jechała na pionowcu - nie pisałabym tych słów tylko leżała na OIOMie. Ewentualnie wsłuchując się w pikanie EKG. Albo była roślinką. Albo leżała po operacji szczęki i twarzy na chirurgii szczękowej.
O tym czy należy cokolwiek oglądać na jutubie podczas jazdy na rowerze się nie wypowiem bo robiłam to nie raz. Raz na 1k km nic nie znaczy. Po prostu zbieg okoliczności.

Odchudzająco

Piątek, 10 sierpnia 2018 · dodano: 10.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Borzęcin - Babice - Mory - Bronisze - Ożarów
CAD: 73
Traska: [potem]

Średnia mówi, że jest niby dobrze, ale to co czułam schodząc z roweru mówi wręcz coś przeciwnego. Jest ŹLE. Znowu rozpieprzyłam SA, znowu mnie boli, znowu czuję się jak wyżęta gąbka. Puls podczas jazdy od 120 do 140 a po kilku kilometrach spadł do 120 i nie chciał wejść dalej w górę. Dopiero jak mocniej cisnęłam, to coś tam rosło, ale było nie do utrzymania przez dłuższy czas.
Także mimo iż chce - a bardzo chcę - rowerek idzie w kąt na tydzień. Muszę odpocząć od niego. Moja noga chce odpoczynku, a organizm chyba znalazł się znacznie poniżej moich nominalnych możliwości fizycznych. Totalne przetrenowanie. Widać to zresztą po tym co wyczyniałam w nocy pustosząc tabliczkę czekolady. Moje wnętrze dopomina się o węglowodany.
Tak więc - pas.
Nie wiem ile to potrwa, ale dojazd rowerkowy do Czech stanął pod bardzo dużym znakiem zapytania. Niestety - a baaaardzo chciałam tam dojechać na kołach rowerowych a nie smrodem.

Odchudzająco

Środa, 8 sierpnia 2018 · dodano: 08.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Mory - Ożarów
CAD: 75
Trasa: https://ridewithgps.com/routes/28293864

Specjalnie mi się nie chciało, ale jednak nawyk już jakiś jest, cheć spalania tłuszczu ile się da - również. Tak więc nie patrząc na nic wsiadłam na rower i ruszyłam przed siebie. Dopiero po 5 kilometrach zorientowałam się, że nie zresetowałam licznika po wczorajszym no i prawie wszystkie dane są na oko policzone plus to co potem licznik jeszcze doliczył.
Jeśli chodzi o przejazd to tak sobie. Brakuje poweru, chyba wczoraj wydobyłam wszystko co tylko się dało. Ale nic nie szkodzi, ważne jest aby jeździć, nie zniechecać się i spalać ile się da :)

Wieczorny spacerek po okolicy

Wtorek, 7 sierpnia 2018 · dodano: 07.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Piastów - Pruszków - Komorów - Pęcice - Pruszków - Pęcice - Pruszków - Piastów - Ożarów
CAD: 72
Trasa: https://ridewithgps.com/routes/28284760

Wieczorna przejażdżka po okolicy - spalanie czego tylko się da, no i taki mały trening przy okazji. I to tak w zasadzie gdzie koła poniosą, bez głębszego planowania trasy - stąd taka pętla Pruszków - Pęcice.

Kolejny teścik siebie cz.3

Poniedziałek, 6 sierpnia 2018 · dodano: 06.08.2018 | Komentarze 0

Ożarów - Babice - Ożarów
MAX: 34.19km/h
CAD: 76
Trasa: https://ridewithgps.com/routes/28275347

Czy jest na sali ktoś, kto pomoże mi i wyjaśni o co kaman?
Pierwsze 5-6 kilometrów jakz wykle ostatnimi razy przebiegło w dość spokojnej jeździe z prędkościami 22-25 km/h. Tętno maksymalnie sięgalo 120 i dalej nie chciało iść. Jak zaklęte stało w miejscu, momentami tylko podskakując delikatnie do 122 i znowu opadając. Mniej więcej na 6 kilometrze, po kolejnym spojrzeniu w lusterko i poprawieniu go coś... Coś się stało. Nie wiem co, ale stwierdziłam podświadomie, ze dam kopa. No i dałam i dość szybko na liczniku pojawiło sie 28 km/h. Przerzuciłam uwagę na tętno, które wzrosło do 130 i powoli pięło się dalej. Pewna część mojego ciała - pewnie głowa? - już chciała odpuszczać, ale ja potrafię być uparta i trwałam przy tym tempie na tyle ile tylko mogłam. I tak tętno doszło do 136, ja ciągnęłam dalej, ppowoli doszło do 140... I na licziku pojawiło się 29 a po chwili 30 km/h. Hmmm. WTF? W głowie pojawiło się pytanie: "ciekawe ile tak dam radę, bo to na pewno chwilowe". I nie, to nie było chwilowe, w ten sposób pojechałam kolejne 10 kilometrów. Pchałam i ciągnęłam pedałami jak tylko się dało, chwilami uzyskując nawet i 152 bpm. Nie patrzyłam już gdzie jadę, po co - po prostu kręciłam czując, że zaczynam mieć szybszy oddech, pewnie zaraz dostanę zadyszki... Ale jej nie dostawałam. Cały czas mieliłam na tętnie powyżej 135 i mając na liczniku prędkość tylko chwilami schodzącą do 27 km/h.
To w końcu już teraz nie rozumiem. Przetrenowanie? Czy raczej wewnętrzna blokada i przyzwyczajenie organizmu do mniejszej wydajności? Albo i drugie pytanie: kiedy się skończyło to przetrenowanie? A może ono było tylko chwilowe?
Tak czy owak jestem szczęśliwa :)
Zwłaszcza, że ze wzgledu na drogofcufff i ich przebudowywanie Marynarskiej, obecnie nie da się nią przejechać rano, w związku z czym jestem wręcz zmuszona do skorzystania z roweru ;)