Treningowy szybki spacerek za Leszno i z powrotem

Poniedziałek, 22 kwietnia 2019 · dodano: 23.04.2019 | Komentarze 0

Ożarów - Leszno

Święta świętami ale poćwiczyć trzeba było, dlatego zaraz po powrocie do domu chwyciłam za rower i dalej przed siebie. Od razu poczułam różnicę - FWD jest i lżejszy i niższy i jechało mi się znacznie lepiej. Również pozycja jest taka bardziej spionowacona co ułatwia prowadzenie jak i podjazdy. A że do tego jeszcze wyjechałam mając wbackwinda to i jechało mi się bardzo dobrze, chwilami wykręcając przelotową nawet 36 km/h, a zazwyczaj było między 30 a 34. Super. Gorzej było z powrotem - prędkość oscylowała pomiędzy 16 a 22... Wmordewind był naprawdę paskudny i mocno mnie zmęczył. Ale dzięki tej wycieczce zorientowałam sie co piszczy jeszcze w FWD:
- coś nie halo z przerzutką - tak jakby łańcuch chwilami spadał z kółka napinającego zaraz przy kasecie
- mocno zgrzytający przedni hamulec tarczowy - tu już podejrzewałam zużycie klocków
Dzisiaj to sprawdziłam i spróbowałam założyć świeżo co kupioną SIS Tournej z krótszym jeszcze wózkiem, ale niestety zbyt krótki wózek powodował że łańcuch ocierałby o siebie przy najmniejszej zębatce i mimo iż wcale mi się to nie podobało - musiałam powrócić do starego Altusa. A ten po bliższym przyjrzeniu wcale nie okazał się być w jakimś gorszym stanie niż ów nowy Tourney, także nie wiem o co tam biega :] A ile się przy tej wymianie namęczyłam z manetką Acera do tej przerzutki to moje...
Z klockami w hamulcu się nie pomyliłam - jeden zużyty ponad normę, a drugi ledwo co go jeszcze było. Na szczęście miałam zapas i na szybkości wymieniłam.