• Sprzęt Raptobike Low Racer

Piątek, 30 sierpnia 2024 · dodano: 30.08.2024 | Komentarze 0

Osek i okolice

Stało się :D
Po 4 tygodniach od kupna tego roweru w Holandii i 2 tygodniach od chwili remontu - rower wyjechał na pierwszą długą trasę, gdzie sprawił się DOSKONALE.
Miałam dużo wątpliwości - czy to na pewno dobry wybór, czy dam radę opanować ten rower, czy nie będzie za bardzo na nim trzęsło (sztywny, brak amortyzacji), czy kolizja korb z przednim kołem nie uniemożliwi mi jazdy na nim... I tak dalej. Oczywiście te wątpliwości były podparte wieloma obserwacjami i własnie dlatego wymagany był remont a właściwie modernizacja, podczas której zmianie uległa kierownica ze sztywnej na ruchomą, co pozwala na jej podnoszenie podczas wsiadania i zsiadania z roweru. Oprócz tego podniesione zostało oparcie fotelika, dzięki czemu ja przy swoim mizernym wzroście zaczęłam widzieć coś więcej poza rurą podtrzymującą przednią przerzutkę. Wcześniej sama dokonałam skrócenia rury bomu, po której zaczęłam dosięgać pedałów w ich skranej przedniej pozycji :P
Rezultaty?
Ten rower po prostu leci. Niższa waga niż Hurricane, niższa pozycja siedzenia - 35 cm vs 45 cm - to spowodowało, że na zjazdach to jest jeden z najszybszych rowerów na Zlocie.
Jak to się prowadzi? Podobnie jak Hurricane, wymaga wyczucia. On co prawda nie jest narowisty, nie wymaga wbudowanego Systemu Zaawansowanej Kontroli Trakcji FBW jak w przypadku RBB z kierownicą Ubar. Ale nie da się nim ruszyć próbując machać kierownicą na lewo i prawo aby utrzymać równowagę. Dlatego ten rower kompletnie nie nadaje się do nauki jazdy dla osób, które nigdy na rowerach poziomych nie jeździły. Przy kolizji korb z przednim kołem wymagane jest planowanie manewrów i skrętów tak samo jak w przypadku Hurricane. Ale w tym przypadku dodatkowym problemem jest przedni napęd, który np uniemożliwia wykonanie skrętu w prawo z tak samo dużym kątem skrętu przedniego koła jak w lewo. Jest to spowodowane łańcuchem, który przechodzi poniżej przedniego koła z blatu do przerzutki.
Podczas jazdy - ten rower doskonale trzyma kierunek. Duży rozstaw kół pozwala na świetną kontrolę trakcji. Również pokonywanie niewielkich nierówności nie jest dla tego roweru wielkim problemem.
Niestety w tej chwili z braku przedniego (czyli tylnego) koła z tarczą nie mogę zamontować przedniego hamulca hydraulicznego, a z kolei z tyłu mocowanie pod hamulec jest źle przyspawane do ramy. Jest za blisko położenia tarczy. Dlatego być może w to miejsce trafią hamulce hydrauliczne oddziaływujące na obręcz koła.
Po dzisiejszej wycieczce, ze względu na swoje znakomite właściwości jezdne, niższą wagę, swoje osiągi, swoją nieco większą zwrotność niż Hurricane - ten rower staje się Numerem Jeden na ten moment.