Maj, 2023

• Sprzęt Beluga

Strasbourg - kolejna wycieczka na zachód

Sobota, 6 maja 2023 · dodano: 06.05.2023 | Komentarze 0

Strasbourg - Marlenheim - Wangen - Achenheim - Strasbourg

Jest ciekawie.
Początkowo w planach miała być setka jakaś, ale po kilkunastu kilometrach Organizm przypomniał o tych 3 wyjazdach pod rząd kilka dni temu. Niby bylo tam oszczędzanie, ale... Ale to nie był szczyt formy jeszcze. Nie było czasu na pełną regenerację. Mimo to po krótkim odpoczynku, zdecydowałam się na dalszą jazdę na zachód, aby w końcu zacząć zawracać. Niestety na tyle niefortunnie, że przez moment zaczynałam się czuć jak kozica górska... I to taka z zapałem na pokonywanie kolejnych stromizn. Na poziomce?! No ale jak się zaczęło to trzeba iść dalej, więc ciągnęłam dalej, aby potem zjeżdżać w dół przekonawszy się naocznie, że asfalt się kończy, a dalsza droga przez pole na drodze pełnej grubego żwiru to bardzo kiepski pomysł. Zatem - dłuższa droga. I to pod niezłą górkę. Jedną z pierwszych, gdzie kolejne były jeszcze większe. A nogi coraz słabsze.
Muszę zaznaczyć, że w końcu zmieniłam obwód koła z 1.460 mm na 1.520 mm. Ale w dalszym ciągu to za mało copokazuje aplikacja GPS Status pokazująca aktualną prędkość. Jeszcze ciutkę, muszę dodać z 10mm więcej.
I jeszcze odnośnie zmiany manetek na SRAMAttack - REWELACJA. Strzał w "10", jak nie "11". Błyskawiczna zmiana przełożeń, nawet o 3-4-5 na raz, bez żmudnego sekwencyjnego przeklikiwania się przez kolejne biegi. W mieście - SUPER opcja. Również wtedy, kiedy dojeżdża się do jakiejś drogi z pierwszeństwem, szykuje się wolniejszy bieg, a tu okazuje się że droga wolna i dalej można lecieć na pełnych obrotach. Umożliwia mi to też szybsze wchodzenie na obroty po ruszeniu, nie muszę wskakiwać powoli przez kolejne biegi, mogę sobie z 4 biegu od razu skoczyć na 6. Albo i 7. Moc jakaś już jest i stać mnie już na to.

Majówka - króciutko rozjazdowo

Środa, 3 maja 2023 · dodano: 03.05.2023 | Komentarze 0

Przechlewo

Po wczorajszej wycieczce dzisiaj rano moje nogi lekko pobolewały więc najlepszym lekarstwem jest pewna dawka wysiłku. Który to dostały - niewielki ale taki sobie, w sam raz aby tylko coś się poczuło. Przy okazji sprawdziłam raz jeszcze dokładnie działanie nowych manetek obrotowych. Ciągle się ich uczę, cały czas moje dłonie chcą robić coś innego. Ale efekty działania tego sprzętu są super. Szybka, błyskawiczna zmiana biegów. Moment - i bieg zmieniony. Normalnie prawie jak w piaście wielobiegowej. I o to zresztą chodziło.

Majówka - wtorek

Wtorek, 2 maja 2023 · dodano: 02.05.2023 | Komentarze 0

Przechlewo - Człuchów

Zgodnie z wcześniejszymi założeniami wybrlaiśmy się dzisiaj do Człuchowa, gdzie skierowaliśmy się do dawnego zamku krzyżackiego aby go zwiedzić. Co też zrealizowaliśmy w zasadzie dość dokładnie, włącznie z wejściem na szczyt pozostałej baszty. Widoki naprawdę ciekawe, zamek warto obejrzeć i poznać chociaż część i jego historii.
Powrót odbyliśmy po tej samej trasie, na koniec zaliczając jeszcze obiad w restauracji.
Na sam koniec dnia wykorzystałam kilka wolnych chwil aby zamienić swoje manetki do przerzutek z klasycznych dźwigienkowych na obrotowe. W tym rowerze, który aktualnie ujeżdżam ta zmiana ma olbrzymi sens, ze względu na małe różnice pomiędzy biegami i fakt, że bardzo często poruszam się w mieście. A w mieście szybkość zmiany przełożeń i w górę i w dół jest bardzo ważna i umożliwia dynamiczną jazdę. Wystarczy jeden drobny ruch ręki, którego nie trzeba powtarzać, aby zjechać na sam dół czy wjechać na samą górę kasety.

Majówka - poniedziałek

Poniedziałek, 1 maja 2023 · dodano: 01.05.2023 | Komentarze 0

Przechlewo - Konarzyny - Małe Swornegacie - Charzykowy - Wolność :D - Czarnoszyce - Polnica - Murzynowo - Przechlewo

Podczas dzisiejszej wycieczki zgodnie z wcześniejszymi wczorajszymi planami pojechaliśmy do Małych Swornychgaci, gdzie poleżeliśmy sobie przy plaży odpoczywając, a potem skoczyliśmy do Charzykowa na obiad. Na jedzenie przyszło nam nieco poczekać, ale było bardzo dobre. Po obiedzie - mimo iż mnie odcinało brakiem węgli - wspólnie w naszej Grupie polecieliśmy dalej na północ korzystając ze znanej mi tej części DW212 z Kaszeberundy.
Prędkość maksymalną osiągnęłam na kilku pagórkach tuż przed OSiR Przechlewo. Niestety tuż za ostatnim zjazdem trzeba było się wspiąć na kolejny pagórek, na którym znajduje się Ośrodek.