Info
Ten blog rowerowy prowadzi Katrinam z miasteczka . Mam przejechane 35541.45 kilometrów w tym 56.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.79 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 3363 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2024, Listopad4 - 0
- 2024, Październik11 - 0
- 2024, Wrzesień11 - 0
- 2024, Sierpień12 - 0
- 2024, Lipiec17 - 0
- 2024, Czerwiec19 - 0
- 2024, Maj13 - 0
- 2024, Kwiecień9 - 0
- 2024, Marzec13 - 0
- 2024, Luty10 - 0
- 2024, Styczeń1 - 0
- 2023, Grudzień5 - 0
- 2023, Listopad8 - 0
- 2023, Październik12 - 0
- 2023, Wrzesień10 - 0
- 2023, Sierpień13 - 0
- 2023, Lipiec12 - 0
- 2023, Czerwiec12 - 0
- 2023, Maj14 - 0
- 2023, Kwiecień11 - 0
- 2023, Marzec15 - 0
- 2023, Luty8 - 0
- 2023, Styczeń4 - 0
- 2022, Grudzień8 - 0
- 2022, Listopad15 - 0
- 2022, Październik15 - 0
- 2022, Wrzesień7 - 0
- 2022, Sierpień8 - 0
- 2022, Lipiec13 - 1
- 2022, Czerwiec8 - 2
- 2022, Maj11 - 0
- 2022, Kwiecień7 - 1
- 2022, Marzec3 - 0
- 2021, Listopad4 - 0
- 2021, Październik11 - 0
- 2021, Wrzesień10 - 0
- 2021, Sierpień16 - 0
- 2021, Lipiec11 - 0
- 2021, Czerwiec11 - 0
- 2021, Maj14 - 2
- 2021, Kwiecień7 - 0
- 2021, Marzec4 - 0
- 2021, Luty3 - 0
- 2021, Styczeń1 - 0
- 2020, Listopad2 - 0
- 2020, Październik6 - 0
- 2020, Wrzesień6 - 0
- 2020, Sierpień7 - 0
- 2020, Lipiec9 - 1
- 2020, Czerwiec12 - 6
- 2020, Maj11 - 3
- 2020, Kwiecień13 - 5
- 2020, Marzec15 - 4
- 2020, Luty13 - 3
- 2020, Styczeń2 - 0
- 2019, Grudzień2 - 0
- 2019, Listopad7 - 0
- 2019, Październik18 - 2
- 2019, Wrzesień12 - 0
- 2019, Sierpień18 - 0
- 2019, Lipiec13 - 2
- 2019, Czerwiec13 - 2
- 2019, Maj19 - 0
- 2019, Kwiecień7 - 0
- 2019, Marzec6 - 1
- 2019, Luty3 - 0
- 2018, Grudzień2 - 0
- 2018, Listopad14 - 0
- 2018, Październik18 - 0
- 2018, Wrzesień7 - 0
- 2018, Sierpień16 - 2
- 2018, Lipiec12 - 1
- 2018, Czerwiec13 - 0
- 2018, Maj18 - 0
- 2018, Kwiecień17 - 0
Raptobike Low Racer
Dystans całkowity: | 1284.73 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 57:20 |
Średnia prędkość: | 22.41 km/h |
Maksymalna prędkość: | 64.07 km/h |
Liczba aktywności: | 23 |
Średnio na aktywność: | 55.86 km i 2h 29m |
Więcej statystyk |
- DST 45.02km
- Czas 02:00
- VAVG 22.51km/h
- Temperatura 3.7°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - Erstein
Sobota, 16 listopada 2024 · dodano: 16.11.2024 | Komentarze 0
Strasbourg - Erstein
AVG: 22.46 km/h
MAX: 34.61 km/h
Zgodnie z pierwotnymi planami miało być ciepło w niedzielę. Potem się to zmieniło na sobotę. Miało być powyżej 10^C. Wreszcie okazało się, że jutro czyli dzisiaj będzie aż 7^C. I guzik prawda, wróżbici jak zwykle dali ciała koncertowo. Kiedy wyjeżdżałam za oknem na termometrze było 5.7^C. Czyli te 7 jest ale nie w tym miejscu... :> :P
Tymczasem po drodze okazało się, zę wcale nie ma nawet tych 5^C. Termometr w liczniku pokazywał 3.7^C, a kiedy dojechałam z powrotem do mieszkania, to okazało się, że wg Wahoo średnia temperatura wynosiła... 1^C. Jak żyć?
Ten wyjazd przygotowąłam jednak nieco lepiej niż ostatnie, wiedziałam że będzie paskudnie zimno, chociaż nie przewidywałam że aż tak. Mimo wszystko tak jak poprzednio był termos z gorącą herbatą, były dwa osiki które się nie przydały tak jak i ten termos i były dwa banany. Oprócz tego była letnia kurteczka do założenia pod ciepłą kurtkę i letnie spodnie do założenia na te zimowe. I te ostatnie założyłam prawie od razu po wyjeździe bo jednak odczuwałam niższą temperaturę niż wskazywał termometr za oknem.
Wyjazd trochę krótki może, ale w takich warunkach atmosferycznych to nie miałam ochoty na więcej.
- DST 12.50km
- Czas 00:38
- VAVG 19.74km/h
- Temperatura 6.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - przejażdżkowo
Wtorek, 12 listopada 2024 · dodano: 12.11.2024 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 19.55 km/h
MAX: 36.30 km/h
Takie tam małe jeżdżenie. Zimno przeokropnie, spory wiatr z północnego wschodu, także temperatura odczuwalna była naprawdę niższa niż te 6^C, które widziałam za oknem na termometrze. Myślałam, że pojadę coś dalej, ale niestety czegoś mi zbrakło na starcie, chyba właśnie te ZIMNO dookoła pozbawiło mnie pewnej energii, którą potrzebowałam by wykręcić swoje wcześniej zakładane 27-35 kilometrów. I do tego oczywiście brak czasu ale też końcówki małego podziębienia zrobiły swoje.
Oczywiście przez dwa ostatnie dni nie było czasu na porobienie przy rowerze więc też pojawiły się pewne problemy, np prosząco o nasmarowanie łańcuch. I jakieś trzeszczenie chyba fotelika do tego.
- DST 54.21km
- Czas 02:31
- VAVG 21.54km/h
- Temperatura 9.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - Duttlenheim
Sobota, 9 listopada 2024 · dodano: 09.11.2024 | Komentarze 0
Strasbourg - Duttlenheim
AVG: 21.53 km/h
MAX: 42.88 km/h
"Powinni tego zabronić!" - oczywiście francuskich dróg. Niby takie bogate państwo. A nie umieją wybudować dróg w takim miejscu jak Strasbourg, gdzie logiczne jest, że do tego miasta będzie przyjeżdżało dużo ludzi z innych krajów Europy. Bo tu jest Europarlament. Tu jest jakby nie mówić druga stolica Europy poza Brukselą. Dzisiaj mogę wręcz powiedzieć, że oni umieją tak dobrze w łatanie dróg, że często na 1 kilometrze drogi można znaleźć więcej łat niż na 10 kilometrach dróg w Polsce. Naprawdę, poważnie. I ci wszyscy, którzy tu przyjadą i będą chcieli pojeździć po okolicy i pozwiedzać - zobaczą to. Zobaczą jak ci Francuzi NIE umieją w robienie dróg.
Jest takie skrzyżowanie w Illkirch-Graffestaden na południu Strasbourga. Cięzko mi okreslić czy to jeszcze Strasbourg i dzielnica czy też jedna z wiosek-miasteczek.
https://maps.app.goo.gl/U4vy9v3RmvQedkzu5
Na tym Street View wygląda zupełnie porządnie. To nie, musieli je zaorać, wybetonowąć na nowo i... robią dróżki i chodniki dookoła chyba już 3 raz. TRZECI RAZ. ROK im to zajmuje i nie mogą skończyć...
W tym miejscu zorbili sygnalizację świetlną z rok temu, potem przez kilka miesięcy nie umieli porządnie wkopać kabli zasilających ową sygnalizację. A teraz... ROZKOPALI NA NOWO. Serio. I znowu nie da się normalnie dojechać do tego ronda do którego podałam linka powyżej - tylko jakimiś tymczasowymi przejazdami pomiędzy barierkami.
No i to miejsce:
https://maps.app.goo.gl/UK87ahvRtjDjPq5Z7
Bardzo ładnie wykonane małe rondko dla rowerzystów. Obecnie - od pół roku rozkopane. Widzicie na Street View te drzewa? JUŻ ICH NIE MA. Wycięli. Ta droga idąca dalej w kierunku do BK i Decathlona też od pól roku zryta, ciągle w przebudowie a droga dla rowerów po raz kolejny została wytyczona inaczej niż jeszcze 2 tygodnie temu i jeszcze inaczej niż 3 tygodnie temu.
Kondycja - po 10 dniach odpoczywania i tylko jednym małym treningu potem mogę powiedzieć, że źle nie jest. Stan jest dosyć podobny do tego co było jeszcze z miesiąc temu, no może dwa. Niestety temperatury coraz niższe i trochę słabo się jeździ. Najgorzej jest jak się wyjdzie z jakiejś jadłodajni, kiedy Organizm bierze się za trawienie, a tu węgli brakuje i nagle czuje się zimno. Mimo iż aż tak zimno nie jest i to jest tylko chwilowe odczucie.
- DST 20.11km
- Czas 00:52
- VAVG 23.20km/h
- Temperatura 8.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - treningowo
Środa, 6 listopada 2024 · dodano: 06.11.2024 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 22.88 km/h
MAX: 39.64 km/h
Słusznie przewidywałam, że w okolicach 1 listopada mozliwości pojeżdżenia w Polsce raczej nie będzie - i faktycznie się to potwierdziło. A to samochód, a to oczywiście cmentarze, a to zakupy i brak czasu. Dlatego Organizm i nogi zaliczyły sobie małe wakacje, a teraz trzeba je na nowo zaprząć do pracy. Co przy tych temperaturach jakie są tu obecnie już takie proste nie jest. Już nie ma 14 stopni Celsjusza tylko 8. Już czuję w SPDach, że przydałyby się ocieplane. Dłonie też zaczynają czuć chłodek. Ale jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć i B.
- DST 155.02km
- Czas 06:29
- VAVG 23.91km/h
- Temperatura 17.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - Neuf-Brisach (Les Fortification)
Niedziela, 27 października 2024 · dodano: 27.10.2024 | Komentarze 0
Strasbourg - Neuf-Brisach
AVG: 23.86 km/h
MAX: 40.01 km/h
Początkowo wyjazd planowałam na wczoraj czyli na sobotę, ale uważne przeglądanie pogody przekonało mnie, że jednak znacznie lepsza pogoda będzie dzisiaj w niedzielę. I faktycznie - dzisiaj dochodziło chwilami do 20 stopni Celsjusza, podczas gdy wczoraj chwilami dochodziło do 13... Dzisiaj słoneczko, a wczoraj pełne zachmurzenie. Ale oczywiscie za gładko być też nie mogło, więc nie tylko jechałam pod górkę przez połowę trasy, to jeszcze pod wiatr. Wymęczyłam się okropnie, na tyle że na miejscu już odczuwałam pewne braki. A potem mimo iż miałam teoretycznie "z górki" i z wiatrem (który już zanikał) to i tak już mi tak dobrze nie szło.
Oczywiście ja też sobie dorzuciłam do pieca wczorajszym robieniem zakupów i zwiedzaniem Katedry Notre-Dame w Strasbourgum i widocznie efekty tegoż odczuwałam i dzisiaj.
Do tego 4 dni bez jeżdżenia na rowerze też pewnie zrobiły swoje i jak sądzę Organizm zaczął tracić pewnie pewne możliwości szybkościowe. Jednak tak czy inaczej, tą "setkę" walnęłam i jestem bardzo zadowolona.
Celem podróży tym razem było zwiedzenie fortyfikacji, które otaczają małą wioskę-miasteczko Neuf-Brisach. W sumie niewiele do zwiedzania, ale jednak warto było to zobaczyć, zwłaszcza przy tak pięknej pogodzie jaka była dzisiaj.
Rower się sprawdził dokonale. Ale francuskie drogi, naprawdę proszą i błagają o pomstę.
- DST 26.69km
- Czas 01:07
- VAVG 23.90km/h
- Temperatura 15.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - treningowo, przejażdżkowo
Wtorek, 22 października 2024 · dodano: 22.10.2024 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 23.88 km/h
MAX: 38.51 km/h
Kolejny wieczorny wyjazd. Podoba mi się jeżdżenie o tej porze. Spokój na ulicach miasta, mało kto jeździ, mało TIRów, mało osobówek itd. Tylko ciemno trochę ale... ja też lubię jazdę po ciemku. Paradoksalnie (w pewnym sensie) więcej widać ;)
Dzisiejsza trasa była początkowo miała wieść na południe, ale jakoś tak pojechało mi się na północ, potem zawróciłam na południe i w końcu dojechałam tam gdzie chciałam czyli okolice mostu wiodącego do Offenburga. Spod którego skierowałam się znowu na północ, ale ponieważ nie chciało mi się wracać przez centrum Neuhof, to wróciłam do Rte de l'Oberjaegerhof i nią przeleciałam do Stockfeld i potem do Meinau. Czyli taka tarsa na okrętkę. Gdzie dało się pocisnąć chwilami, ale część trasy wiodła oczywiście przez znamienite francuskie wyrwy zwane ulicami. Swoją drogą - Francja ma rakiety z głowicami atomowymi, ma okręty podwodne o napędzie atomowym, elektrownie atomowe, lotniskowiec, setki samolotów - a nie potrafią wyremontować porządnie kilkunastu ulic w reprezentacyjnym mieście Strasbourg, gdzie mieści się EuroParlament...
Kondycja - coś tam jest. Coś mocy spadło po niedzieli i jeszcze nie wróciła do normy, ale wytrzymałość jest. Pomimo bólu mogłam spokojnie wyciągnąć powyżej 30 km/h. No i "od niechcenia" na Rte de la Rochelle 24-25 km/h.
W planach było jeszcze Plobsheim ale czasowo by to nie za dobrze wyszło, więc może kolejnym razem.
- DST 67.28km
- Czas 03:00
- VAVG 22.43km/h
- Temperatura 16.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - treningowo do Fort De Mutzig
Niedziela, 20 października 2024 · dodano: 20.10.2024 | Komentarze 0
Strasbourg - Mutzig
AVG: 22.34 km/h
MAX: 64.95 km/h
Wychodząc z mieszkania byąłm naładowana energią po czubek nosa i jeszcze powyżej. Niestety to wrażenie było chwilowe, ta dobra energia była po prostu wzgórzem węglowodanowym, które niedługo po wyruszeniu zaczeło opadać i kilka kilometrów dalej Organizm powiedział mi, że on nie chce jechać a w oggóle to może zrobić jakieś roztrenowanie już albo co... Jasssne. Dorzuciłam węgli, ruszyłam dalej i po 30-40 minutach wrażenia uległy zmianie, Organizm zaczął jechać tak jakby nic wcześniej się nie wydarzyło.
W drodze do Fortu jakimś dziwnym trafem poleciałam górą wytyczonej wcześniej trasy czyli jechałam w zasadzie "pod prąd". Jednak traska była poprowadzona wzdłuż jakiegoś kanału więc jechało mi się znakomicie, cisza, spokój, jako tako nawet i dobry asfalt w większości. Chociaż co jakiś czas były mostki na których trzeba było ustępować pierwszeństwa samochodom, a nawet ktoś postawił sygnalizację - która oczywiście była ignorowana przez rowerzystów. Bo po co stać i przepuszczać powietrze? :)
Do 2x kilometra jechało mi się znakomicie. Po czym wleciałam do jakiegoś miasteczka, jeden skręt, drugi i... ściana. Taka wiecie, 10%. I wiedziałam, że aż do Fortu będzie już pod górę i trzeba będzie pedałować z większą mocą. Na szczęście węgli było pod dostatkiem, tak więc pomimo trudu i potu spokojnie wdrapywałam się coraz wyżej i wyżej i wyżej... Podziwiając widoki, jakie się dookoła roztaczały. Przypomniał mi się nawet Zlot w Czechach, chociaż tak podjazd był w 95% w lesie, a tu obiegał on wzgórze, na którym znajdował się ów Fort De Mutzig. Ostatnie 2 kilometry były takim "ta-dam!" - jeszcze większe kąty nachylenia i kierujący autami, którzy - w przeciwieństwie do polskich - spokojnie i grzecznie czekali jadąc sobie z tyłu za mną, patrząc jak podjeżdżam z oszałamiającą prędkością 7-10 km/h pod górę.
U celu podróży udałam się na zwiedzanie Fortu sądząc, że będzie to jeden bunkier i jego wnętrzości podziemne czy coś takiego. Okazało się jednak, że jest to cały labirynt i że niemcy umiały wybudować coś podobnego do "Ouvrage" jakie składały się na Linię Maginota kilkadziesiąt lat później. Chociaż w sumie to Francuzi kopiowali to co zrobili niemcy ;)
Po wyjściu z fortu miałam już trochę dosyć. Ale najlepsze było tuż tuż przede mną - zjazd w dół z górki, gdzie kilkakrotnie przebiłam 50 km/h ale rekordem było 65 km/h. Byłoby nawet jeszcze więcej, ale Francuzi nie umieją w prowadzenie bezpiecznych dróg i KONIECZNIE muszą robić na jezdni jakieś pasy spowalniające czy inne cuda-wianki nie wiedząc chyba, że rowerzyści potrafią wjechać w zakręty znaaaacznie szybciej niż samochody ;) Ale tak poważnie, serio? TRZY szerokie pasy wyboiste na jezdni walnąć bo... jest zakręt? Serio???
Droga po obiedzie była super. Jechałam bardzo szybko normalnie jakby moje nogi w jakiś dziwny sposób zostały odblokowane. Jakby przedwczoraj wcale nie miały dosyć (nie wiem czemu do tej pory). Te znakomite starty na sygnalizacjach, te przyspieszanie - czułam że te treningi mają sens, że coś się dzieje. Na koniec pod blokiem czułam niedosyt i czułam, że mogłam dzisiaj znowu walnąć "setkę". Ale może taki nieco krótszy dystans wcale nie będzie zły i nie skatowanie się do zera - jak podczas poprzednich wyjazdów weekendowych - wcale nie będzie takie złe.
Natomiast widzę wyraźnie, że na Raptobike'u nie jestem w stanie trenować w tym mieście, bo jest za dużo wyrw. W tej chwili nie mogę już jeździć bocznymi "bezpiecznymi" dla rowerzystów uliczkami bo są nierówne, bo są tam WYRWY w nawierzchni, łaty na łacie i do tego śmieszynki rowerowe są prowadzone przy pomocy ekierki! Serio! Jeśli u nas w Polsce skarżyliśmy się na to naszym projektantom i naszym Pełnomocnikom udawało się coś zdziałać - to tu Francuzi nie umieli NIC z tym zrobić i NIC nie wywalczyli.
- DST 12.66km
- Czas 00:44
- VAVG 17.26km/h
- Temperatura 16.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - treningowo, rozjazdowo
Piątek, 18 października 2024 · dodano: 18.10.2024 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 16.94 km/h
MAX: 30.87 km/h
To jakaś porażka, jakiś dramat. Moje nogi dzisiaj nie chciały podawać. Ledwo co ciągnęły. Wyczułam je po paru kilometrach że nie da rady dzisiaj z nich wyciągnąć, dokręciłam jeszcze kilka kilometrów zataczając kółko i wróciłam do mieszkania. Nie ma co zarzynać ich mocniej, skoro widocznie przedwczoraj musiałam je dobić.
- DST 21.08km
- Czas 00:55
- VAVG 23.00km/h
- Temperatura 14.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - treningowo
Środa, 16 października 2024 · dodano: 16.10.2024 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 22.70 km/h
MAX: 41.64 km/h
Szybki wypad wieczorny, co by sobie przypomnieć co to jest ten rower i na co mi on i po co i dlaczego.
Było ciekawie, zrobiłam kilka podjazdów, w tym na most tramwajowy, gdzie spokojnie mogę osiągać i 20-21 km/h ale... No właśnie. Wyrwy, jakieś badziewne wielkie dylatacje, krawężniki i krawężniczki itd. Jakość dróg w Strasbourgu woła o pomstę a ja dopiero teraz to widzę mocniej, kiedy pod pupą nie ma już roweru z amortyzacją, a jest wspaniały i bardzo szybki Raptobike.
Przypadkiem wyleciałam też na Rue de Rochelle, gdzie na tym niewielkim pagóreczku pociągnęłam do 33 km/h, tak jakby tam nie było żadnego wzniesienia. Miłe. Chwilę dalej na Rue de Lorient było 28 km/h. A przecież jakiś czas temu wyciągałam tam może ze 23 km/h. Także coś tam w nogach się dzieje na plus, mocy przybywa. Może nie za szybko ale też nie ma jakiejś stagnacji.
- DST 150.30km
- Czas 06:24
- VAVG 23.48km/h
- Temperatura 12.0°C
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - wycieczka do Hatten
Niedziela, 13 października 2024 · dodano: 13.10.2024 | Komentarze 0
Strasbourg - Hatten
AVG: 23.46 km/h
MAX: 57.25 km/h
Pomysł był taki, żeby zaliczyć wszystkie 3 umocnienia wybudowane w promieniu kilku kilometrów od siebie. Rozrysowałam sobie trasę do bunkrów prowadzącą przez Francję, powrót przez Niemcy wzdłuż Renu. Potem wystarczyło jeszcze tylko ten plan zrealizować. Trasa na północ była mi już prawie znana, nie licząc tego że jechałam nieco bliżej Renu, omijając z dala Hagueanu i jadąc przez Soufflenheim. Jechało się... tak sobie francuska jakość dróg jest w większości podła. A te ichnie śmieszynki rowerowe też wołają o pomstę... Jeśli w Polsce czasami narzekamy na jakieś drogi (Uć!), to u nas jest to chwilowe, a tu jest to nagminne.
Pierwszym celem do którego dojechałam był Esch Casemate Maginot Line Museum. Niestety trafiłam w porze przerwy, nikogo nie było, zamknięte na cztery spusty więc postanowiłam jechać do kolejnych umocnień i wrócić kiedy będę jechała już do Niemiec. Z tego Esch dojechałam więc do Musée de l'Abri de Hatten, gdzie akurat trwała jakaś impreza motocyklistów, było ich tam całkiem sporo. Pozwiedzałam co się dało, ciekawy bunkier dla oddziału wojskowego, do tego jakies pojazdy - i ciekawostka: Mirage III i MiG-21 a obok śmigłowiec Mi-8. Niestety oba te samoloty w stanie okropnym, wręcz opłakanym więc wizualnie nie za bardzo było co podziwiać, ale wojskowo i detalicznie fajnie było zobaczyć co i jak z bliska. Zwiedzenie tego miejsca zajęło mi nieco czasu ale chyba warto było, bo takiego rodzaju bunkra jeszcze nie widziałam. I w środku bardzo dobrze zachowany, zaopiekowany, z dużą ilością fotografii, objaśnień co i jak. No i oczywiście mnóstwo eksponatów - broń, amunicja, radio, sprzęt elektroniczny, generatory prądu itd.
Po wyjściu z tego Muzeum ruszyłam do Ligne Maginot Casemate Rieffel i niestety okazało się, że wbrew temu co jest na Google Mapsach obiekt jest absolutnie nieczynny, w fazie jakiegoś wielkiego remontu, prac budowlanych, jakies koparki, ogrodzenie... Brak dojścia. Tak wię cpozostało mi oblizać się smakiem i ruszyć z powrotem kierując się na wschód, po drodze zahaczywszy o Esch, które powinno być otwarte - ale nie było. Zamknięte. No cóż, kolejne zgłoszenie do Google Maps o nieprawdziwe informacje i poleciałam dalej, na jakiś standardowy obiadek w pewnym fastfoodzie. Obiad wszamałam, nogi chciały jechać więc wyszłam z budynku, patrzę... Dętka w tylnym kole. Nie wiem jakim cudem. Nic nie czułam, a przed wejsciem opona była pełna. Albo więc ktoś mi zrobił dowcip albo... Nie wiem. Na szczęście to był tył, więc wymiana dętki nie była utrudniona przez napęd, ale i tak zajęło mi trochę czas upewnienie się, że nic nie zostało w środku i oczywiście dopompowania do jako takich sensownych wartości... Niestety pompeczka jaką wożę jest nędzna, ten jej manometr jest taki sobie i naprawdę nie wiem na jakiej wartości ciśnienia jechałam dalej. Wg manometru były to 3 bary, a moim zdaniem powyżej 4, blisko 5. Wniosek? Znowu wozić ze sobą pompkę z nabojami CO2. Waży więcej ale pewność dopompowania do odpowiednich wartości znacznie większa.
Z Seltz dojechałam do promu przez Ren. Prom okazął się być w zasadzie tramwajem wodnym, ale bardzo ciekawym. Wygląda jak okrągła wysepka, z kabiną kierującego pośrodku takiego jakby małego ronda. I na tym rondzie ten tramwaj może przewieźć jednocześnie 6 samochodów i kilkanaście rowerów z pieszymi. Co ciekawe - tramwaj zasilany jest z trakcji rozwieszonej pomiędzy oboma brzegami Renu, oczywiście na odpowiedniej wysokości. Podczas płynięcia wyglądłąo to tak jakby ten zasilający pantograf nie tyle co się przesuwał po tej trakcji, ile cała lina była przeciągana w czasie ruchu statku. Statek oczywiście napędzany własnymi silnikami elektrycznymi - jakieś pędniki czy coś - chyba nie chodzący na linie. Gdyby tam była lina, pewnie by były problemy z barkami pływającymi w sporej ilości po Renie. Ale kto wie.
Po przebyciu Renu czekała mnie już tylko prosta droga do Kehl. Niestety pierwsze kilometry były okropne, Bo Niemcy również mają u siebie drogi z rozwaloną nawierzchnią. Jednak było to "tylko" kilka kilometrów i jakoś to przejechałam. Niestety potem zaczęły się problemy z brakiem węgli, których mi nieco brakowało, trochę oszczędzałam na później, no i zaczęło się robić zimno, w pewnej chwili na termometrze w liczniku zobaczyłam 9.9^C. Wystarczyło posiedzieć na ławce 7-10 minut i ruszając dalej w drogę czułam, że jest mi po prostu zimno. Zastanawiałam się nawet nad włożeniem drugiej koszulki rowerowej pod kurteczkę, ale kiedy się już rozpędziłam to po paru minutach było już mi ciepło. Jednak widać wyraźnie, że lato się już skończyło i nadciąga listopad. W zasadzie trasa przez Niemcy była trochę nudna - cały czas prosto i prosto. I po ścieżynce rowerowej, skacząc co parę kilometrów z lewej na prawą i z prawej na lewą stronę drogi itd. W niektórych miejscach dawałam sobie z tym spokój, leciałam po jezdni korzystając z tego, że byłam oświetlona jak choinka - 4 lampki z tyłu, 2x odpalone na pełną moc Convoye robiły świetną robotę.
Ostatnie kilkanaście kilometrów poszły mi bardzo szybko, więc w Strasbourgu zdecydowałam się na dociągnięcie do >150 kilometrów, robiąc małą pętelką opodal mieszkania w Meinau. Zawsze to lepiej wygląda, takie 150 niż 148 z haczykiem :)