Info
Suma podjazdów to 3363 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2025, Grudzień4 - 0
- 2025, Listopad11 - 0
- 2025, Październik8 - 0
- 2025, Wrzesień11 - 0
- 2025, Sierpień7 - 0
- 2025, Lipiec13 - 0
- 2025, Czerwiec10 - 0
- 2025, Maj11 - 0
- 2025, Kwiecień6 - 0
- 2025, Marzec11 - 0
- 2025, Luty8 - 0
- 2025, Styczeń9 - 0
- 2024, Grudzień8 - 0
- 2024, Listopad6 - 0
- 2024, Październik11 - 0
- 2024, Wrzesień11 - 0
- 2024, Sierpień12 - 0
- 2024, Lipiec17 - 0
- 2024, Czerwiec19 - 0
- 2024, Maj13 - 0
- 2024, Kwiecień9 - 0
- 2024, Marzec13 - 0
- 2024, Luty10 - 0
- 2024, Styczeń1 - 0
- 2023, Grudzień5 - 0
- 2023, Listopad8 - 0
- 2023, Październik12 - 0
- 2023, Wrzesień10 - 0
- 2023, Sierpień13 - 0
- 2023, Lipiec12 - 0
- 2023, Czerwiec12 - 0
- 2023, Maj14 - 0
- 2023, Kwiecień11 - 0
- 2023, Marzec15 - 0
- 2023, Luty8 - 0
- 2023, Styczeń4 - 0
- 2022, Grudzień8 - 0
- 2022, Listopad15 - 0
- 2022, Październik15 - 0
- 2022, Wrzesień7 - 0
- 2022, Sierpień8 - 0
- 2022, Lipiec13 - 1
- 2022, Czerwiec8 - 2
- 2022, Maj11 - 0
- 2022, Kwiecień7 - 1
- 2022, Marzec3 - 0
- 2021, Listopad4 - 0
- 2021, Październik11 - 0
- 2021, Wrzesień10 - 0
- 2021, Sierpień16 - 0
- 2021, Lipiec11 - 0
- 2021, Czerwiec11 - 0
- 2021, Maj14 - 2
- 2021, Kwiecień7 - 0
- 2021, Marzec4 - 0
- 2021, Luty3 - 0
- 2021, Styczeń1 - 0
- 2020, Listopad2 - 0
- 2020, Październik6 - 0
- 2020, Wrzesień6 - 0
- 2020, Sierpień7 - 0
- 2020, Lipiec9 - 1
- 2020, Czerwiec12 - 6
- 2020, Maj11 - 3
- 2020, Kwiecień13 - 5
- 2020, Marzec15 - 4
- 2020, Luty13 - 3
- 2020, Styczeń2 - 0
- 2019, Grudzień2 - 0
- 2019, Listopad7 - 0
- 2019, Październik18 - 2
- 2019, Wrzesień12 - 0
- 2019, Sierpień18 - 0
- 2019, Lipiec13 - 2
- 2019, Czerwiec13 - 2
- 2019, Maj19 - 0
- 2019, Kwiecień7 - 0
- 2019, Marzec6 - 1
- 2019, Luty3 - 0
- 2018, Grudzień2 - 0
- 2018, Listopad14 - 0
- 2018, Październik18 - 0
- 2018, Wrzesień7 - 0
- 2018, Sierpień16 - 2
- 2018, Lipiec12 - 1
- 2018, Czerwiec13 - 0
- 2018, Maj18 - 0
- 2018, Kwiecień17 - 0
- DST 78.55km
- Czas 03:46
- VAVG 20.85km/h
- Temperatura 9.0°C
- Kalorie 1386kcal
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - Brumath
Niedziela, 9 listopada 2025 · dodano: 09.11.2025 | Komentarze 0
Strasbourg - Brumath
AVG: 20.80 km/h
MAX: 39.28 km/h
TSS: 318, IF: 0.94, Kcal: 1386, VI: 1.27
NP: 132, Avg: 104, Max: 549, 1min: 284
HR: 129, Max: 162
Ponownie i tym razem po stronie francuskiej. Miało być jeszcze dalej ale brakowało czasu.
Przy okazji przerzucania rzeczy z sakw do torb Raptobike porobiłam pomiary:
Fujin: suport: 57 fotelik: 39 czyli jednak nie kołyska ile za bardzo pochylone oparcie fotelika do tyłu + olbrzymia waga.
Raptobike: suport 55 fotelik 37, waga na pusto 16 kg, załadowany na trasę 24 kg. Ale nie 30 kg.
Różnicę odczułam praktycznie od razu - pierwsza prosta i 30 km/h w kilka sekund. Bez specjalnego mocowania się.
Jako że strona frtancuska to oczywiście znowu po ich jakże wspaniałych drogach.
Francuzi są "the best" jeśli chodzi o utrzymanie dróg jak również o przygotowywanie "niespodziewajek" dla rowerzystów. Brawa!
Ja absolutnie jestem w stanie zrozumieć taki widok gdzieś na promenadzie w Mikołajkach. W Piszu. W Giżycku czy Rynie. No nawet w Ustce czy w Gdyni czy gdzie tam.
Ale przy kanale, gdzie cumy mająprzechodzić tuż nad ŚCIEŻKĄ ROWEROWĄ??? To chyba trzeba mieć 1 poziom bezmózgowia.

Przy okazji widać w jakim super stanie jest nawierzchnia tej ściezki rowerowej... Ewidentnie ru nie jeżdżą żądne pojazdy, motocykli też się tu raczej nie widuje, a jednak łata na łacie zupoełnie jakby tu jakie TIRY codziennie pędziły.
A to kolejne cudawianki pod tytułem: "jakby tu uprzytegować jeszcze bardziej życie rowerzystom w ramach: 'zabezpieczenia ich ścieżki'...?"
Jesień
Gdzieś przy "Parcours sportif de La Wantzenau"

Na trasie do Brumath

Wszędzie już jesień, coraz mniej zielonego
- DST 10.81km
- Czas 00:35
- VAVG 18.53km/h
- Temperatura 6.0°C
- Kalorie 220kcal
- Sprzęt Challenge Fujin
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - testy Fujina
Sobota, 8 listopada 2025 · dodano: 08.11.2025 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 18.24 km/h
MAX: 30.66 km/h
Jednak miałam dobre przeczucie jadąc w lipcu do Holandii, że... to nie jest dobry wybór... Że trzeba by poszukać czegoś innego.
1. Facet był niezbyt chętny do podawania wymiarów. Ale to przecież Holender to na pewno nie oszuka, prawda? Prawda?
2. 2x go prosiłam o podanie wagi roweru, w końcu napisał że to waży 16 kg. Czyli tyle co Raptobike, czyli "jako-tako", szału nie ma, no ale amortyzacja z tyłu... Prawda?
3. Kołyska!!!
Ale to był jeszcze inny czas, praca, zmęczenie, odpuściłam wgłębianie się, brakowało czasu - poleciałam "na szybko" no i niestety.
1. Wymiary - wysokosć suport + wysokość siedzenia fotelika. Jeśli różnica jest >=20 cm na korzyśc suportu to facet powinien oddalić się pospiesnzym truchtem w przeciwnym kierunku.
2. Waga: 16 kg to chyba widział twórca tego roweru bez kół. Toto waży 19.6 kg na pusto, a jaks ie dorzuci wagę obciętej przeze mnie rury bomu to na styk musiało wychodzić 20. DWADZIEŚCIA KILOGRAMÓW. A nie 16. Ot, niewielka różncia, prawda?
3. Patrz punkt 1. Kołyuska, czyli kiedy tyłek jest znacznie poniżej stóp, wówczas układ krwionośny nie działa najlepiej a do tego pojawiają się problemy z układem oddechowym.
Ogólnie po dorzuceniu "paru" rzeczy, sakiewka od faceta + 2 moje sakwy i kilka szpargałów + 2x osiki, + zapięcie rowerowe = 30 kg. Trzydzieści kilogramów.
Najważniejsze.
Dzisiaj dorzuciłam pedały Axioma z pomiarem mocy. I jesli podczas jazdy na preostej przy mocy rzędu 170-180 Watt widzę prędkość 23 km/h to ja przepraszam, ale zabierzcie to coś ode mnie. Ja wysiadam. Przy tych watach nawet Beluga by latała z 28-30 km/h a ona jest FUILL amortyzowana!
Cytując klasyka pytam: co to q..a jest??? Mastodon? Maszyna tortur???
Ręce mi opadają.
- DST 14.92km
- Czas 00:47
- VAVG 19.05km/h
- Temperatura 8.0°C
- Sprzęt Challenge Fujin
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - testy FUJIN
Środa, 5 listopada 2025 · dodano: 07.11.2025 | Komentarze 0
Strasbourg - testy FUJIN
AVG: 20.7 km/h
MAX: 34.5 km/h
Przybyło. Co prawda na popczątku sierpnia i dopiero teraz udało mi się ten rower uruchomić - ale w końcu jest.
Challenge FUJIN. Takie coś cięzkiego podobnego do Raptobike Low Racer. Minimalnie ciuteńkę wyższego, z mocniej nieco pochylonym fotelikiem do tyłu (chyba da się to skorygować jeszcze), z amortyzacją wahacza z tyłu. Z przodu też by się przydało nieco amortyzacji, zwłaszcza na francuskich drogach (o ile można je tak nazywać momentami).
Pozycja póki co jest nieco "kołyskowa", muszę ją zmodyfikować i w jakiś sposób podnieść siedzenie i pochylić nieco oparcie fotelika do przodu.
Ale jeździ - i to całkiem ciekawie. Niestety ma kolizję pedałów z oponą przedniego koła, ale jestem przyzwyczajona do Raptobike i już się nauczyłam kiedy nie kręcić. Co prawda to nieco utrudnia poruszanie się w mieście.
Zdjęcia - jeszcze z sierpnia przed poważnymi modyfikacjami, które objęły m.in.:
- wymianę hamulców mechanicznych tarczowych na hydrauliki
- wymianę obu lusterek na 1 boczne lewe
- skrócenie rury bomu
Fujin - jeszcze w Holandii

- DST 13.59km
- Czas 00:42
- VAVG 19.41km/h
- Temperatura 9.0°C
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg
Wtorek, 4 listopada 2025 · dodano: 05.11.2025 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 19.4 km/h
MAX: 31.7 km/h
Testowo na Skylab 5.0. Sprawdzałam co mi powie organizm, w szczególności ręce i 4 litery oraz kark...
Oczywiście kark nie narzekał, tylna część ciała trzymała się jako tako przez pierwsze 30 minut, a potem zaczęły się protesty. W szczególności nadgarstków. Moje ręce nie sa przyzwyczajone do tego aby trzymać jakąkolwiek część ciężaru ciała na sobie. No i po co?
Po tej wycieczce zorientowałam się co takiego jest w rowerach pionowych, że wydają się lżejsze. Mimo iż specjalnie nie są. Skylab waży ~16 kg, czyli tyle samo co Raptobike. Różnica jest w rozmieszczeniu masy w rowerze pionowym a poziomym. Otóż pionowy (czyli rower nienormalny) ma środek ciężkości znacznie wyżej. Przez co wydaje się być niby taki zwinniejszy, niby lepiej reaguje na kierowanie nim i takie tam. W rzeczywistości jednak przy tych 2 ciężkich kołach 2x29" porusza się trochę jak stodoła.
Do tego większe opory aerodynamiczne.
W porównaniu do poziomki jedzie się dziwnie. Inaczej sie depcze w te pedały. Ale też pewna część "mocy" organizmu idzie na utrzymanie pozycji pionowej - w poziomce ta część może zostać przeznaczona na jazdę.
Po co więc i na co? Żeby przestać patrzeć na te "ależ leciutkie" szosy które widuję w różnych sklepach rowerowych ;) Jako odtrutka ;)
A na koniec. Przejeżdżałam obok szkoły i boisk sportowych przy niej. Pełno dzieciaków. Tak - dzieciaków. Takich 7-10 lat. 9^C. A oni biegają w krótkich spodenkach i grają w piłkę. Przy 9^C. Odczuwalne - może z 7 max.
Tymczasem w niedzielę w południe w Polsce, kiedy pakowałam samochód widziałam babkę z wózkiem z dzieciorem w nim. Oboje po uszy owienięci czym się da. Czapki zimowe. Mimo iż było spokojnie z 13-15^C... Tymczasem tutaj co i rusz widzę wiele osób w krótkich spodenkach. Kiedy temperatura nie przekracza nawet tych 8^C rano - oni ubrani jakby to była wiosna.
- DST 3.00km
- Czas 00:10
- VAVG 18.00km/h
- Aktywność Jazda na rowerze
Ożarów - test
Sobota, 1 listopada 2025 · dodano: 01.11.2025 | Komentarze 0
Ożarów
Bez danych bo to był tylko krótki test Skylab 5.0, którego zanabyłam parę lat temu i od tamtej pory czekał.
- DST 16.29km
- Czas 00:51
- VAVG 19.16km/h
- Temperatura 14.0°C
- Kalorie 425kcal
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - do marketu
Sobota, 25 października 2025 · dodano: 25.10.2025 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 19.05 km/h
MAX: 31.91 km/h
TSS: 63, IF: 0.88, VI: 2.41, Kcal: 425
NP: 123, Avg: 51, Max: 491, 1min: 292
HR: 90, Max: 144
Taka krótka przejażdżka po dwóch marketach i jadłodajni. Musiałam zrezygnować z czegoś więcej, bo ewidentnie mi nie szło i czułam, że to jednak zły dzień i że warto przemyśleć kwestię tygodnia regeneracyjnego.
Po drodze będąc w pewnym markecie znowu mnie kusiły mocne sado-maso rowery. ta waga 8-10 kg... Ta "lekkość" w wykonaniu... I te ultra twarde siodła wbijajace się w pewne części ciała. Brak możliwości zainstalowania nawet prostego lusterka, nie wspominając o oświetleniu, toreb itd. Co jak co - UCI zrobiło co się tylko da, aby cierpiały miliony ludzi na całym świecie. A to wszystko w ramach "dla ich dobra" :P
Jesień.
Chociaż jeszcze zielono tu i tam
- DST 19.20km
- Czas 00:56
- VAVG 20.57km/h
- Temperatura 12.0°C
- Kalorie 342kcal
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - do marketu
Czwartek, 23 października 2025 · dodano: 23.10.2025 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 20.52 km/h
MAX: 31.96 km/h
TSS: 68, IF: 0.87, VI: 1.31, Kcal: 342
NP: 122, Avg: 93, Max: 529, 1min: 219
HR: 116, Max: 145
Taka mała drobna przejażdżka do marketu po proteiny. Z powrotem wracałam znowu drogą z podskokami (korzenie drzew, a jakże) przy Kanale Rhone au Rhin. Oni przez te kilka lat NIC z tym nie zrobili... W mieście zwężają ulice z 2 do 1 pasa dla samochodów, poszerzając drogi rowerowe na maksa, pomimop iż MAŁO KTO nimi jeździ... Szaleńcy. Czy naprawdę nie zauważają, że ludziom się nie chce przy pewnych odległościach korzystać z rowerów? Co z tego, że zrobią extra mega drogę gdzieś tam, skoro wjazdy i zjazdy na nią oraz dojazdy do niej są delikatnie ujmując tragiczne? Typowe podejście "geniuszy" takich co kiedyś wymalowywali drogi dla rowerów w centrum Warszawy. Białe linie i białe rowerki na starych przedpotopowych płytach chodnikowych pamiętających jeszcze czasy głebokiego PRL.
- DST 25.03km
- Czas 01:04
- VAVG 23.47km/h
- Temperatura 15.0°C
- Kalorie 436kcal
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - wieczorne jeżdżenie
Wtorek, 21 października 2025 · dodano: 23.10.2025 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 23.14 km/h
MAX: 40.64 km/h
TSS: 111, IF: 1.03, VI: 1.26, Kcal: 436
NP: 144, Avg: 114, Max: 491, 1min: 291
HR: 118, Max: 161
Wieczorne trenowanie.
- DST 113.81km
- Czas 05:00
- VAVG 22.76km/h
- Temperatura 10.0°C
- Kalorie 2082kcal
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - Mahlberg
Sobota, 18 października 2025 · dodano: 18.10.2025 | Komentarze 0
Strasbourg - Maglberg
AVG: 22.72 km/h
MAX: 40.64 km/h
TSS: 418, IF: 0.93, VI: 1.46 Kcal: 2082
NP: 130, AVG: 89, Max: 573 1min: 327
HR: 122, Max: 161
W planie było zrobienie czegoś w okolicach 100 kilometrów, zależało mi też na tym aby było więcej kilometrów niż tydzień temu i ten plan został wykonany. Aczkolwiek myślałam, że pokonam jeszcze większy dystans niż poprzednio, ale niestety "zamknęli mi" prom Fähre Rhinau–Kappel. Jak się okazało kursuje on tylko w lipcu i sierpniu, co skróciło mi trochę zaplanowany dystans i do Francji wracałam przez zaporę Ottenheim GZG. Tak jak planowałam wcześniej - dłuższe trasy będę się chyba starała robić po stronie niemieckiej, bo po francuskiej jakość asfaltów jest wręcz tragiczna. Mocarstwo atomowe nie umie w drogi.
Kondycja wydaje się rosnąć, ale niestety temperatury spadają, dzisiaj licznik w pewnej chwili pokazał mi 9.8^C. Widać i czuć jesień. Zauważyłam, że organizm domagał się znacznie większej podaży węgli niż tydzień temu.
Taki widoczek gdzieś we Francji
Most na Renie, widziany jeszcze z francuskiego brzegu
Widok z mostu na północ, daleko w tle widać zaporę, po prawej przystań jachtowa na niemieckiem brzegu
Przybliżenie na wspomnianą przystań - coś tam jeszcze pływa
Widok na francuski brzeg - i drogę przy wale przeciwpowodziowym. Z lewej widać parking dla kamperów, które chyba ponownie jak co roku chyba tam "zimować".
Widok w niemcach na odległe wzgórza
Jw.

"Rzymski dworzec drogowy w Friesenheim"? Znalazłam to przypadkiem podążając do jadlodajni przy A5.
Wygląda na to, że przy linii kolejowej w niemcach dokryto pozostałości po jakichś starodawnych zabudowaniach rzymskich czy czymś takim.






I dalsza część trasy

Słońce jeszcze nad horyzontem, ale o tej porze roku już niedługo będzie zachód



A to już widok zachodu Słońca po wyjeździe z jadłodajni


Ottenheim GZG - tafla wody pięknie oddaje to co widać jeszcze na niebie
Na południe od zapory kolejna przystań jachtowa
I jeszcze jedno spojrzenie na Ren
Raptobike w pełni oświetlony
Z tyłu mnie na pewno nie widać, prawda? :P
Z przodu tym bardziej :P
- DST 21.87km
- Czas 00:58
- VAVG 22.62km/h
- Temperatura 15.0°C
- Kalorie 372kcal
- Sprzęt Raptobike Low Racer
- Aktywność Jazda na rowerze
Strasbourg - byle gdzie
Wtorek, 14 października 2025 · dodano: 14.10.2025 | Komentarze 0
Strasbourg
AVG: 22.39 km/h
MAX: 33.59 km/h
TSS: 80, IF: 0.92, VI: 1.19, Kcal: 372
NP: 129, Avg: 108m Max: 530 1min: 185
HR: 120, Max: 154
Taki krótki wypad na północ i z powrotem. O tej porze wieczorkiem to trudno o dobrą trasę, gdzie nie ma zbyt dużego ruchu, więc w sumie to tylko taka przejażdżka.







